Dierckx- family

Dierckx- family

donderdag 30 juli 2015

Van Orlando naar Key West...

Als ik al had gedacht dat ik hier al eens ne slechte nacht heb gehad.....was ik helemaal verkeerd!!!!!!
Vannacht was absoluut de slechtste....(tot hiertoe)....
Niks mis met het bed, geen pomp die stond te draaien, wel onze Milan die om ne pijnstiller kwam vragen....yep...oorpijn is weer bij ons.....lief dat da mee wil op vakantie hé, van mij mag die vakantieganger thuisblijven!!!! ;-)
We lagen op tijd in ons bed, we wilden toch zeker 6u geslapen hebben, zo 8u rijden, mogen we ni onderschatten!
Ik heb liggen nadenken.....en ook gewoon ni kunnen slapen.....alléé, alles bij elkaar ben ik toch 2 uurtjes in dromenland geweest.....
Voor iedereen was 't wa moeilijk opstaan....mijn ventje wist ni wat er gebeurde toen gewoon....de wekker afliep....hihi.....
Het laatste nog in de koffer proppen...20 keer nog eens checken of we niks vergeten zijn.....of moet ik zeggen.....20 keer nog eens door het huis willen lopen.....om zeker alles op te slagen om het telkens weer te herbeleven......
Zoals gepland zitten we gepakt en gezakt om 4u in de auto.....onze gps zegt dat we om 11u38 op onze bestemming zullen zijn.....
De straten zijn hier geweldig verlicht....zonder verlichting op de meeste stukken....en toch zie je meer dan genoeg met die reflecterende stroken....daar kunnen ze in België nog wa van leren en da kost ons wss minder!!!!! Ik weet het...de foto is wa bewogen...we zijn tenslotte aan 't rijden hé.... ;-)  maar je kan mss wel zien wat ik bedoel?!

 
 

Heel weinig verkeer op de baan, toch in vergelijking met de files die we hier gewoon zijn, maar toch nog druk voor dit uur....
De kids proberen nog wa te slapen.....ik doe ook heel effe mijn ogen toe.....


Tegen 8u zijn we net voorbij Miami, toch effe wa drukte gehad, maar vooral....die buikjes hebben honger!!!!!! Ik had graag bij Cracker Barrell gestopt, maar de laatste zijn we precies net gepasseerd....dan maar ne subways.....amai...lekker!!!!! We eten allemaal een broodje met ei....voor papa, Yarni en Maury met spek, voor Yara met ham en voor Milan en mama met kaas......
Nadat we allemaal ne sanitaire stop hebben gemaakt, rijden we verder....
We moeten nog op zoek naar ne stekker om de laptop en het fototoestel op te laden, en die zoektocht loopt ni van een leien dakje, maar we hebben er ene gevonden!
Al snel staat Key West op de borden, maar da wil ni zeggen dat we er al zijn hé.....we moeten 2u over een brug......mmmm.....die hebben we ni gezien.....we zijn de Keys gepasseerd, en zijn over veel bruggen gereden, maar ni 2 u onophoudelijk en daar is vooral Yara blij om.....
We kwamen veel eentonige stukken tegen, ook hele mooie......en dan....ne Mc Donalds.....ik dacht dat ik er vanaf was zeg....maar alléé, de buikjes hebben terug honger, want 't is bijna 12u......
Veel volk hier, ahja, 't is middag......maar 't smaakt.....;-)
We maken een tussenstop....heel mooi....net voor de 7 mijl brug...maar waaarm hier!!!!!!!



We rijden verder....papa heeft nog energie genoeg om verder te rijden.....we komen eindelijk aan bij Key West....zit ik al zeker 15mn met mijn fototoestel klaar om het boord "Welcome tot Key West" te fotograferen......flitst het ons voorbij zeg......maar zo gezellig hier! Het haventje.....de huisjes.....
Onze gps zet ons af bij Courtney's Place....of toch bijna...met onze grote auto is het bijna ni te doen om tot bij de voordeur te rijden....we geraken zelfs ni tot op de parking.....maar we vinden een geweldige plaats op straat en die zullen we daar maar laten staan dan hé!
We worden hier vriendelijk ontvangen.....krijgen ons huisje te zien.....gezellig, absoluut.....maar ik denk ni dat ik hier langer zou kunnen blijven dan een week.....veel te weinig kasten....hihi.....
De jongens eigenen zichzelf het grootste bed toe....wij nemen het andere grote bed en de meisjes slapen op de slaapbank....



We gaan een beetje de buurt verkennen.....de kids drinken ne cola, papa Belgian white beer en ik.....ik drink ne Miami Vice......mmmmmm.....frozen pina colada with strawberry daiquiri.....da smaakt en al zeker in het Southernmost Beach Café met prachtig uitzicht!
We willen een foto aan het meest zuidelijke punt van Amerika.....bij de beroemde boei....maar da was buiten de laaange wachtrij......dan maar ne foto zonder ons!


We wandelen terug naar ons huisje.....'t zweet druipt eraf.....en dan schijnt de zon nog ni zo goe......
We frissen ons wat op....en gaan iets eten.....bij het Hardrock Café.....we moeten nog wa wachten voor een tafeltje vrij is....dus gaan we maar wa wandelen met onze bieper in de hand die ons laat weten als onze tafel klaar is!
Knus en gezellig!
Na 20min is 't zover....Yara, Milan en Maury bestellen pizza, papa en Yarni nen burger en ik een slaatje.....de pizza's brengt de chef zelf, we moesten wa langer wachten omdat de 1e pizza's er ni zo goe uitzagen en dan heeft hij er nieuwe gemaakt......lief hé! De manna hun burgers zijn ni pittig maar PIKANT en mijn slaatjes is overheerlijk!!! Maar ik moet sla zeggen zene, zo'n vol bord!!!
Buikjes vol...we wandelen rustig terug...nog ne foto voor ons huisje....we spelen nog wa kaartspellekes en dan toch wel bedtijd......het was een lange dag....



2 opmerkingen:

  1. De reis is boed verlopen en Key West is al verkend....geniet de komende dag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallokes, we zijn blij dat de rit naar Key West goed verlopen is!!! Het is er idd heel gezellig, het is al zoooo lang geleden bij mij maar kan het me nog goed herinneren die kleurrijke huisjes, toffe winkeltjes, leuke haven,... GENIET ervan:-) En hopelijk zonder zere oortjes voor iedereen!!! xxxjes

    BeantwoordenVerwijderen